Wednesday, February 06, 2013

Tiga Semester

Tanam benih harapan memang kedengaran mudah. Namun membajainya bukan main susah lagi. Macam itulah analogi yang sesuai untuk si penulis blog ini. Disebabkan kekangan masa (walaupun tidaklah terkekang sangat), namun bila sudah berehat lama agak sukar untuk memulai kembali.

Minggu ini sudah memasuki minggu-minggu di Februari, untuk tahun 2013. Rasanya tak perlu lagi menutup sawang yang daku telah melalui 2 semester dalam kuliah per'master'an, dan minggu depan bakal memasuki semester yang ketiga.

Jauh dan jenuh melalui kepayahan ini. Walau tak terluah dengan warna wajah, namun hijau hutan sukar untuk disembunyikan. Memang benar kata orang, komitmen yang banyak akan mematikan semangat belajar. Bukanlah bermaksud semangatku untuk meluaskan lagi perspektif ilmu sudah kabur, tetapi motivasi kadangkala hadir dan pergi, lantas membuat diri sepi. Macam lirik lagu lah!! Hehe.

Dengan prasarana (ayat tak agak-agak) dan teknologi yang ada, daku harap kesedapan menghirup budaya ilmu dan keseronokannya dapat aku hirup dan dengar dengan penuh merdu. Kesyahduan irama listrik memanggil motivasi untuk datang dan muncul sebagaimana dahulu amat aku hauskan.

Written with my mini iPad.. :)

2 comments:

Monolog farizalshah said...

Salam saudaraku...boleh lah tukar my link blog yang dulu kepada farizalshah.blogspot.com mudah2 mudahan dapat memberi input yang terbaik

Ibnu Ali said...

Dah hujung 2023 🤭