Saturday, May 06, 2006

Kalau dan kalau....

* Maaf sekiranya tulisan ini tidak menepati tatabahasa dan skema penulisan yang betul... sekadar suka-suka...

Wah... dah lame giler x meng'update' blog nih... ingatkan dah nak stop kejap sempena Imtihan kali ni... tp setelah bace satu msg dari sorang kawan ni... nak tergelak kambing pun ade... tak kira gak, sbb rase nak kongsi jugak mende ni kat semua.

****************

Kalau perempuan lawa pendiam, Lelaki akan cakap:: woow, ciri-ciri wanita idaman...
kalau perempuan tak lawa pendiam, Lelaki akan cakap: eh... tak reti komunikasi betul...

kalau perempuan lawa berbuat jahat, Lelaki akan kata: musti ada krisis dalaman nih... kesian

kalau perempuan tak lawa berbuat jahat, Lelaki akan cakap: dah la tak lawa, perangai pulak huduh...

kalau perempuan lawa menolong Lelaki yg diganggu, Lelaki akan cakap: heroin sejati...!

kalau perempuan tak lawa menolong Lelaki yang diganggu, Lelaki akan kata: taktik nak ngorat ler tu...

kalau perempuan lawa dapat Lelaki hensem, Lelaki akan kata: ok gak la....

kalau perempuan tak lawa dapat Lelaki hensem, Lelaki akan kata: kesian..mesti kena bomoh lelaki tuh!

kalau perempuan lawa ditinggal kekasih, Lelaki akan kata: buta kayu betul mamat tu....

kalau perempuan tak lawa ditinggal kekasih, Lelaki akan kata:...patut pun kena reject...

kalau perempuan lawa penyayang binatang, Lelaki akan cakap: perasaannya halus...penuh kasih sayang...

kalau perempuan tak lawa penyayang binatang, Lelaki akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi...

kalau perempuan lawa bawa BMW, Lelaki akan cakap: ntah dato' mana bela nih....

kalau perempuan tak lawa bawa BMW, Lelaki akan cakap: musti anak org kaya nih.....

kalau perempuan lawa tak mau bergambar, Lelaki akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar...

kalau perempuan tak lawa tak mau bergambar, Lelaki akan kata: sedar pun diri...

kalau perempuan lawa menuang air ke gelas lelaki, Lelaki akan cakap: 'caring' sungguh....

kalau perempuan tak lawa menuang air ke gelas lelaki, Lelaki akan cakap: nak tunjuk 'caring' ler tu....

kalau perempuan lawa bersedih hati, Lelaki akan cakap: dont worry..i will make u happy forever...

kalau perempuan tak lawa bersedih hati, Lelaki akan kata: sikit2 nak nangis!! mengada2...

kalau perempuan lawa masak, Lelaki akan kata: dah la lawa, pandai masak pulak tu...

kalau perempuan tak lawa masak, Lelaki akan cakap: ntah sedap ke tak????

kalau perempuan lawa main2 miss call, Lelaki akan kata: takpe...

kalau perempuan tak lawa main2 miss call, Lelaki akan cakap: ko ni takde keja lain ke... sibuk ni tau..

kalau perempuan lawa hantar2 email, Lelaki akan kata: sukenya....

kalau perempuan tak lawa hantar2 email, Lelaki akan balas balik untuk kali terkhirnya: saya sibuk ketika ini, tiada masa nak balas email awak...!!!

******************

Ta'liq:

Tidak semua lelaki yang bersikap begini. Sebabnya mereka yang bersikap begini kerap memandang perempuan dari satu sudut sahaja sedangkan dari sudut berbeza, mereka(wanita) memiliki sesuatu yang membezakan antara mereka satu sama lain. Hanya yang pandai menilai sahaja mempu menelitinya. (Aku 'backup' korang ni... jgn nangis ye...)

Kepada orang perempuan, jgn cepat panas kalau bace tulisan ni... nanti bole pakat2 buat tajuk... (kalau lelaki tak hensem...perempuan akan cakap...) pulak... anggaplah sekadar gurau2 kosong...(:o}

2 comments:

Anonymous said...

"kalau perempuan lawa bawa BMW, Lelaki akan cakap: ntah dato' mana bela nih....
kalau perempuan tak lawa bawa BMW, Lelaki akan cakap: musti anak org kaya nih....."

aku ada dapat gak mail ni, tp yg aku pernah baca ayat atas tu mcm kurang betul...
Ni yang betul...

"kalau perempuan lawa bawa BMW, Lelaki akan cakap: musti anak org kaya nih.....

kalau perempuan tak lawa bawa BMW, Lelaki akan cakap: ntah dato' mana bela nih...."

naim said...

dibwa ke sini melalui weblog al-jantanie.

:)