Sunday, November 25, 2007

The Assignment


Hampir seminggu lebih blog ini dilupakan. Saya banyak tugasan, dan ada bertimbun-timbun komitmen di sisi bahu dengan tugas belajar dan mengajar.

Sungguh tak disangka, dalam rimbunan-rimbunan tanggungjawab itu, saya mendapat tugas yang lain pula. Assignment kali ini cukup mencabar fizikal dan mental. Saya dapat rasakan deru gegarannya seawal lagi. Karnival kerjaya dan lawatan rasmi Perdana Menteri yang akan diadakan esok nampaknya begitu mencabar dan mengujakan dalam tugas untuk mematangkan kerja fotografi saya.

Kali ini saya mendapat tugas dari Kedutaan Malaysia untuk merakam suasana sekitar karnival yang bakal berlansung esok. Ini memang sesuatu yang ditunggu. Jarang-jarang saya mendapat tugas rasmi sebegini selain di tanah air sendiri. Arrgh, yang paling merisaukan adalah, bateri flash tak cukup....

No comments: