Tuesday, September 23, 2008

Catatan

1. Kini sudah memasuki perkarangan akhir bulan puasa. Tidak sampai 10 hari lagi Ramadhan berbaki. Malam-malam terakhir begini, jemaah tarawikh di mesjid semakin hari semakin berkurangan. Selepas lapan rakaat, jemaah yang masih berdiri tak sampai satu saf penuh pun (ni kat mesjid tangkak la ni).

2. Cuti-cuti Malaysia untuk tahun ini pun semakin hampir ke penghujung. InsyaALLAH, mungkin berpeluang menyambut hari raya sebentar di tanah air (dalam seminggu lebih) kemudian akan terus pulang ke lapangan akademik.

3. Cuti kali ini memang cukup bermakna :-)

4. Selamat bertunang kepada Along yang dilansungkan pada 2 Ogos 2008 lalu. (ketawa) berita dah lapuk dah, baru teringat nak 'wish'. Kalau roti ni comfirm dah expired dan bercendawan, dan cendawan tu mungkin dah besar dan boleh potong buat masak sup.

5. Alhamdulillah. Kesihatan ibu makin beransur pulih. Tak rugi pulang ke Malaysia, kerana dapat lihat ibu yang semakin pulih dari uzurnya sejak sekian lama.

6. Tahniah kepada ayah yang semakin hampir pencen.

7. Selamat hari raya untuk Angah yang buat pertama kali beraya di perantauan, dan untuk Kak Alia juga. InsyaAllah kalau ada rezeki tahun depan uda akan travel ke sana. Salam hari raya aldilfitri dari kami di Malaysia kepada angah dan kak alia di Australia.

8. Nabila, belajar rajin-rajin. Tahun depan mahu SPM.

9. Tahun ini sepertinya ada berkilo-kilo buku baru yang ingin dibawa pulang. Namun takut tak lepas di airport nanti.

10. Fakta yang orang ramai tak ketahui; 'aku sudah lama tak memegang DSLR aku nih'. Comfirm merajuk budak hitam 'olympus' sorang ni.

11. Selamat menyambut hari raya aldilfitri. Bulan syawal adalah bulan kemenangan hanya bagi mereka-mereka yang gigih berjuang.

1 comment:

Tarbus Merah said...

ada cara nak beri hilang merajuk olympus ko.. nantikan di Mesir. Jangan tak bawa..