Wednesday, October 22, 2008

cebisan - Demam Konvo dan Lara Konserto

Saya diberi sebuah tag pas masuk oleh pengarah Festival Konvokesyen PMRAM 2008 untuk membuat liputan (ambil gambar) pada majlis tersebut yang berlansung hari ini. Juga pada malam hari akan diadakan Konsert Apresiasi Graduan di Nadi Syabab, Haiyu Thamin, Kaherah.

Malangnya, saya ditakdirkan tidak dapat melaksanakan tugas tersebut. Persiapan yang beria-ria pada malam hari dengan kelengkapan kamera dan pengecasan bateri yang mencukupi tidak memberi sebarang makna.

Saya dilanda kedemaman pada hari ini. Dari pagi hingga petang tempat saya hanya di atas katil, berehat dan tidur. Setelah satu hari kebah dan mengeluarkan peluh di bawah 'saratoga', akhirnya keadaan menjadi semakin bertambah baik. Namun saya terlepas beberapa peluang penting.

Mengambil gambar untuk pesta konvokesyen amat memberi pengalaman pada hakikatnya. Juga saya begitu kepingin untuk shooting dalam mana-mana konsert. Pengalaman shooting dalam dewan konvo dan konsert sebegini begitu mengujakan saya, kerana ia bukan suatu kerja yang mudah. Saya terlepas banyak pengalaman hari ini.

Manusia menghendaki sesuatu, Allah juga menghendaki sesuatu. Justeru kehendak Allah s.w.t lebih utama untuk berlaku barang sesuatu.

*/ moga pengarah memaafkan saya.

No comments: