Friday, October 17, 2008

Yang Digelarkan Cinta

Untuk pengetahuan pengunjung laman blog ini, terdapat 3 karya saya yang dimuatkan dalam antologi terbaru 'Dalam Sepuluh Yang Kugelar Cinta';


1. Khabar Dari Kota Metafisika

Sebuah cerpen yang bersifat eksperimental dan fantasi. Pengembaraan Badar dan Sulaiman di alam roh yang membawa mereka melihat sebuah kota kehidupan setelah alam kematian, yang keberadaannya diceritakan melalui al-Quran. Cerpen ini sarat dengan perbahasan ilmu kalam dan dunia kefalsafahan.

2. Biasan Prisma

Cerpen ini terbangun berlatar-belakangkan kota Vatican City, bumi suci masyarakat Kristian Katholik. Ianni Amedeo bergelumang dengan keyakinan terhadap kepercayaannya. Sesungguhnya hidayah dan petunjuk Tuhan itu tidak akan sesekali mengenal pada siapa ia akan tuju dan dari siapa ia akan hilang. Cahaya hidayah yang datang sekelip mata boleh mengubah sebuah dunia.

3. Mungkin Di Sana Tempatnya

Kisah diantara Man dan datuknya yang melalui kehidupan berdua tanpa siapa-siapa lagi. Tanpa disedari, Man kini sedang melalui tahap kematangan hidupnya dan begitu terkesan dengan hikmah-hikmah yang terdapat dalam masyarakat yang hidup di kampung. Cerpen ini penuh dengan hikmah yang mengajar erti kebahagiaan dalam kehidupan dalam erti kata yang sebenar.

Naskhah 'Dalam Sepuluh Yang Kugelar Cinta' ini boleh di dapati di sini.

No comments: