Wednesday, June 13, 2007

Kasihanku Jahilnya Sedikit

Menidaktamadunkan diri bukan gimik...

Mafhumnya :
Yey, kepala licinku telah berada di muka hadapan koran-koran akhbar. Ya, sungguh ia bukan gimik saya. Cuma aksi dua minit itu mahu saya tunjukkan bahawa saya orang yang bebas. Bebas melakukan apa-apa sahaja, saya tidak hidup dalam peraturan dunia. Dan sebagai pelakon saya perlu melakukan sesuatu bagi memajukan diri dalam kerjaya saya.

Mafhumku :
Uih, gentarnya aku. Cik
Natalie Portman Melayu sudah mahu bawa arus gerakan pemikirannya pada anak-anak muda bangsa Melayu. Maklumlah orang dah tak reti cakap Melayu! Kini mahu mengajar pula anak-anak Melayu tentang cara hidup?

Tapi syukur hatiku ini tak selalu berperasangka buruk yang bukan-bukan pada makhluk yang bergelar insan. Mungkin diri kerdilnya itu berhajat mahu mengajar anak-anak kita nanti cara dandanan rambut yang paling berkesan dan memudahkan urusan. Atau juga, dia mungkin sekadar mahu mendidik manusia
tentang kaifiyat yang paling afdhal bagi tahallul umrah dan haji bagi mereka-mereka yang mengerjakan haji untuk tahun ini dan hadapan.

Mafhumnya lagi :
Oh tidak, itu bukan gimik saya...

No comments: